четвртак, 27. април 2017.

Mi smo samo pili svoje pivo

Šetam ponovo sam
kroz Kotež 2 svoje naselje
svestan da ću ponovo
zaspati sam
probuditi se sam
i jedino čega sam se setio:
svog greha iz detinjstva
kada sam kod kumova
u Lukićevu
selu kod Zrenjanina
u koje sam često išao
kao mali
velikim kamenom
osakatio kokošku u dvorištu
pa je baba morala da je zakolje
a mi deca
ćutali smo
ne znajući šta bismo drugo.

Na promociji knjige
vidim lepe devojke
koje su se sredile i došle tu
imajući sluha i za poeziju.
Oni koji bi trebalo to da vide
gomila onih samouverenih varalica
nije došla
a hemoroide su dobili
pokušavajući da budu pesnici i pisci.
Njima je sve vino
ostrvo i Holivud
ili maštanje o pesničkom životu
životu sa mačkom
dok *nažalost* žive u Ruzveltovoj
u Beogradu.
Mi smo samo pili svoje pivo
rekli su mi da mnogo psujem
i da neću moći tako još dugo.
Trebalo bi da se držim lirskog
u poeziji, rekli su.
Mi smo rekli ono što živimo i mislimo
nasmejali pun prostor
par lepih lica
izmamili koje žensko rumenilo
onda uzeli gomilu opreme
i stvari
i vukli ih nazad u kola.

Poezija često nije vino
ostrvo i Holivud
više je gostovanje na radiju
sa arogantnim pederima
koji plešu i putuju po Evropi
a ti si putovao do Lukićeva
po brdima Crne Gore i Bosne
slušaš sranja o Berlinu Beču
i Moskvi
pa na predavanje
o južnoslovenskoj književnosti
na kom čitam Hemingveja
a zatim isto veče
završiti u prostoru 3 sa 3
koji služi ortacima za probe benda
sa albancem iz Nemačke
gde pitanje Kosova
ostavljamo političarima
i samo se smejemo
dok imitiram Marlon Branda
kao Kuma
sa dve maramice u obrazima
ortak je tu upravo našao
čoveka koji jeftino prodaje jaja
na pijaci.

Mi smo samo pili svoje pivo
a onda šetali ulicama svog grada
do njegovog kraja
gde prolaze vozovi
i jak vetar
u stan sa mačorom
dok pričamo o jedenju kupusa
i pasulja po nedelju dana
delimo malo paštete
koja je ostala
da se ponovo smejemo
ovaj put punih usta.
- dobar savet su mi dali -
rekao sam.
- Al' nek se jebu. Lirski. -

Mi smo samo pili svoje pivo
a opet sam završio
u 4 ujutru šetajući
kroz Kotež 2 svoje naselje
izmoren i težak
a gazdi se nije svidelo
što smo popili deset
ipak je teška srca odustao od slučaja.
Samo deset
a nekima su već popucali
hemoroidi.
Onako lirski.

Нема коментара:

Постави коментар